writeonedirection.blogg.se

2013-03-21
20:33:00

The three of me. - Kapitel 6
"I knew it. I totally knew it." suckar Louis och skrattar. Han ser en stund på mitt ansikte och jag ser tillbaka med ett leende. Han börjar skratta igen och petar på min näsa.
"Little girl." skrockar han innan han vandrar iväg för att finna dricka. Jag småspringer för att hinna ikapp och sluter upp vid hans sida.
"There." säger jag och pekar mot en stor Coca Cola-flaska som Louis plockar åt sig.
 
Jag skrattar tillsammans med Harry när han står framför spegeln med mascara rinnande nerför kinderna, och hans kvinnliga sida spolas bort i avloppet. Hatten, scarfen, koftan och de andra feminina artiklarna ligger slängda på mitt sovrumsgolv och Harry är nu iklädd en t-shirt och ett par sweatpants han fått låna av mig.
"Maybe we should wash your hair to get the curls back." skrattar jag när Harry torkar bort vattnet från ansiktet.
"That's a-a g-gr-great idea." skrockar han till svar. När jag ser honom så här glad finner jag det konstigt att han bara igår skrev till mig och beklagade sig över, tja, hans stammande. Jag däremot tänker knappt på stammandet, men det gör honom så speciell när han sitter och väntar på sig själv när han inte kan avsluta en mening. Det gör Harry till Harry. Jag ser inte skillnad på Marvin och Blake, förutom att de klär sig olika när man ser dem lite mer privat, men jag kan skilja Harry ifrån de två andra. Inte minst för att han stammar, utan för att hans leende är bara en aning bredare jämfört med deras och går en aning snett uppåt på vänstra sidan av hans ansikte. Dessutom är hans skrattgropar lite tydligare.
 
Vi går tillbaka till mitt rum och jag slår Harry på armen när han norpar en godis från den feta påsen vi köpt.
"Save it for later, moron!" ler jag, tar upp min laptop och sätter mig i sängen med den i knät. Harry sätter sig bredvid och vi lutar oss mot några kuddar vi murat upp mellan oss och sänggaveln.
"S-sorry, but you kn-kn-know I like.. C-c.." Harry stänger sin mun efter blott två sekunder av tystnad. Jag lägger min hand på hans ben och ser på honom med ett litet leende.
"Candy." mumlar han och ger mig ett knappt synligt leende tillbaka, men det var åtminstone ett leende.
 
"What movie would you like to watch?" undrar jag när vi bläddrar bland alla mina nedladdade filmer på min dator.
"The T-t-twilight m.. movies?" föreslog Harry.
"A marathon?"
"Y-yeah!"
Jag nickar och klickar upp den första filmen i Twilight-serien, sedan lägger jag en blick på klockan. Den visar 11:13 am. Om vi börjar titta på filmerna nu är vi klara vid ungefär 12-tiden inatt om vi kollar non stop.
"This will take aaaaages!" skrockar jag. Jag drar upp täcket över oss och lutar mig lite mot Harry, som lutar sig tillbaka.
"W-we don-n-n't need to wa-watch'em all." ler han.
"We can watch until we feel fed up with vampires." nickar jag och kryper ännu lite närmre Harry för att ta del av hans stämdiga värme. Vi har popcornskålen och godispåsen stallade i Harry's knä och datorn i mitt när vi klickar på 'play' och filmen rullar igång.
 
 
Jag vaknar upp med en äcklig smak i munnen, för vi hade givetvis inte borstat tänderna innan vi somnat strax efter klockan 3 på natten, eller morgonen, beroende på vad man tycker. Vi hade faktiskt tagit oss igenom alla filmerna, men slutet på den sista var väldigt segt, och vi snodde åt oss några pauser mellan varje film. Jag gäspar med en hand för munnen och ser på Louis som snarkar bredvid mig i den breda sängen. Larry Stylinson, rullar förbi i mitt huvud och får mig rynka näsan lite smått. Vi hade faktiskt pratat om det en gång, jag och Louis, och vi hade båda samma åsikt; Det hela är patetiskt, men inte konstigt att de tror så. Jag suckar och lägger ned mitt huvud på kudden igen, för trött för att gå upp eller ens kolla klockan, men för pigg för att somna om.
 
"I pla-played-d T-t-temple Run and.. Eh, and, and Angry B-birds." 
Jag ler mot Louis som någon timme senare vaknar också, och beklagar sig över att jag inte väckt honom så jag slapp vara ensam.
"Aw, poor boy." suckar Louis och putar med underläppen, men jag bara skrattar.
"I c-couldn't wake yo-you up-p! You were s-s-sleeping so deep and I-I guessed you were r-really tired." ler jag och rufsar om Louis' hår som han brukar göra med mig. Vi sätter oss upp i sängen och Louis plockar upp sin dator i knät igen för att kolla Twitter. Hans Interactions är överfylld som vanligt, men tweetsen ser inte ut riktigt som de brukar.
 
 
"OH MY GOD, @LOUIS_TOMLINSON IS IT TRUE?!"
"@Louis_Tomlinson Is El back?????"
"Please, people, let @Louis_Tomlinson be alone. #respecthisprivacy"
"So tell us, @Louis_Tomlinson, geeeez!"
 
Jag får ett djupt veck i pannan när jag bläddrar igenom vad alla våra fans skriver till mig. Hela min tidslinje är späckad med det, och två worldwide trends handlar om mig.
 
#ElounorMightBeBack
#TellUsLouis
 
Jag ser äntligen en tweet med en länk och öppnar den. Harry sitter spänt och oroligt bredvid mig och stirrar på skärmen. Vad fan är det här? En bild visas och ger mig blandade känslor. Jag vill både skratta och skrika.
 

Ett lite kortare kapitel, och dessutom sent, eftersom jag fick lite tight att hinna med det igår och i förrgår.
Har varit i Hovfjället hela dagen så jag är helt slut och orkar tyvärr inte skriva mer ikväll. Vet inte om jag hinner under helgen heller eftersom jag ska sova hos en kompis och min bror dessutom fyller år, men vi får se!
 
Vad är det folk tror om Louis, förresten?
Vi kör på 7 kommentarer denna gång, eftersom vi lyckades med 6 stycken sist! :)

Kommentarer:
#1: Hanna

Bra mer :)

2013-03-21 @ 20:50:09
#2: Tove

Helt klart bäst! längtar tills nästa kapitel :)

2013-03-21 @ 21:17:22
#3: Ida

Mmmmmeerrrr

2013-03-22 @ 16:33:34
#4: Anonym

MER!!

2013-03-24 @ 16:56:09
#5: Lovisa

Älskar denna fanfic! meera ;)

2013-03-26 @ 12:46:31
#6: Ebba

Jättebra! ^^

2013-03-26 @ 15:21:10
#7: Johanna

Meeeeraaaa :D x

2013-03-26 @ 22:53:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: